کلیپ| اندیشههای متحجری که قبور ائمه را تخریب کرد
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۳۷۶۳
رهبر معظم انقلاب در بیاناتی با توجه به افکار شوم و متحجری که سبب اندیشه تخریب بقیع شد، به نکاتی اشاره فرمودند. ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۱ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، در هشتم شوال سال 1344 هجری قمری پس از اشغال مکه، وهابیان به سرکردگی عبدالعزیز بن سعود روی به مدینه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر، سرانجام آن را اشغال کردند و به تخریب قبرستان بقیع از جمله بارگاه امام حسن، امام سجاد، امام باقر و امام صادق علیهمالسلام پرداختند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
تخریب بقیع اعتراضات شدیدی را در کشورهای مسلمان از جمله ایران برانگیخت تا جایی که مورد تهدید به حمله قرار گرفتند. بسیاری از شیعیان، هر سال در هشتم شوال که با عنوان یوم الهدم شهرت یافته است، مجالسی در کشورهای اسلامی برگزار میشود و عاشقان اهل بیت(ع) به مرثیهخوانی و یادآوری حادثه تخریب بقیع میپردازند.
رهبر معظم انقلاب در بیاناتی با توجه به افکار شوم و متحجری که سبب اندیشه تخریب بقیع شد، به نکاتی اشاره فرمودند.
این بیانات را در قالب کلیپ زیر مشاهده میکنید.
«در میان مجموعهی مسلمانان و امت اسلامی کسانی پیدا شوند که با افکار پلید و متحجر و عقبمانده و خرافی خود، تجلیل از بزرگان و برجستگان و چهرههای نورانی صدر اسلام را شرک بدانند، کفر بدانند؛ واقعاً این مصیبتی است. اینها همان کسانی هستند که گذشتگانشان قبور ائمه علیهمالسلام را در بقیع ویران کردند. آن روز که در دنیای اسلام، از شبهقارهی هند گرفته تا آفریقا، علیه اینها قیام کردند، اگر اینها جرأت میکردند، قبر مطهر پیغمبر را هم ویران میکردند، با خاک یکسان میکردند. ببینید چه فکر باطلی، چه روحیهی پلیدی، چه انسانهای بداندیشی، احترام به بزرگان را اینجوری بخواهند نقض کنند و هتک کنند و این را جزو وظائف دینی بشمرند! در آن وقتی که اینها بقیع را ویران کردند، این را بدانید؛ سرتاسر دنیای اسلام علیه اینها اعتراض کرد. عرض کردم؛ از شرق جغرافیای اسلام -از هند- تا غرب جغرافیای اسلام، علیه اینها بسیج شدند.
اینها به عنوان اینکه این کارها پرستش است، این اقدامهای خبیث را میکنند! رفتن سر قبر یک انسانی و طلب رحمت کردن برای او از خدای متعال، و طلب رحمت کردن برای خود در آن فضای معنوی و روحانی، شرک است؟ شرک این است که انسان بشود ابزار دست سیاستهای اینتلیجنس انگلیس و سی. آی. ای آمریکا و با این اعمال، دل مسلمانان را غمدار کند، آزرده کند. اینها اطاعت و عبودیت و خاکساری در مقابل طواغیت زنده را شرک نمیدانند، احترام به بزرگان را شرک میدانند! خود این، یک مصیبتی است.»
آیتالله طباطبایی: شهدای مقاومت مانع تکرار فاجعه تخریب بقیع در عراق و سوریه شدندانتهایپیام/
R1392/P/S4,37/CT16 واژه های کاربردی مرتبطمنبع: تسنیم
کلیدواژه: قبرستان بقیع تخریب بقیع
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۳۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نیایشهای «کیخسرو» نابترین و زیباترین نیایشهای ادب فارسی است
ایسنا/خراسان رضوی یک شاهنامهپژوه گفت: یکی از مواردی که کیخسرو را ویژه میکند ارتباطی است که با خدای یگانه دارد و نیایشهای کیخسرو از نابترین و زیباترین نیایشهای ادب فارسی است که با خدای خودش دارد.
علیرضا قیامتی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: کیخسرو آرمانیترین شهریار اسطورههای ایرانی شاهنامه به شمار میرود و شاید بتوان گفت به همان اندازه که رستم در پهلوانیها و همراهیهای مردم مهم است، کیخسرو هم در شهریاری و آیین فرمانروایی نیز مهم است.
وی افزود: اقداماتی که کیخسرو فرزند کیکاووس انجام میدهد برای آبادانی، مردمداری و دادگری در میان تمام پادشاهان بینظیر است. همچنین او باور دارد که باید ویرانیهای سراسر کشور را آباد کنیم.
همه بوم ایران سراسر بگشت به آباد و ویرانی اندر گذشت
هران بوم و برکان نه آباد بود تبه بود و ویران ز بیداد بود
درم داد و آباد کردش ز گنج ز داد و ز بخشش نیامدش رنج
این شاهنامهپژوه تصریح کرد: کیخسرو حتی به آبادانی سرزمین دشمن هم سفارش میکند و میگوید که ویرانی دوست و دشمن نمیشناسد و سرزمین دشمن را هم نباید ویران کنیم.
هر آن کس که جوید همی رای من نباید که ویران کند جای من
و دیگر که خوانند بیداد و شوم که ویران کند مهتر آباد بوم
وی ادامه داد: کیخسرو این باور را دارد که سرزمین در سایه شهریاری اوست و اگر ویران باشد موجب سرافکندگی او و همه ایرانیان نیز خواهد بود.
نباید که آن بوم ویران بود که در سایه شاه ایران بود
چو ویران بود بوم در بر من نتابد درو سایه فر من
قیامتی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که کیخسرو را ویژه میکند ارتباطی است که با خدای یگانه دارد و نیایشهای کیخسرو از نابترین و زیباترین نیایشهای ادب فارسی است که با خدای خودش دارد.
سپهبد سوی آسمان کرد سر که ای دادگر داور چارهگر
همان لشکرست این که سر پر ز کین همی خاک جستند ز ایران زمین
دو دست یازم که او یار بس ز گیتی نخواهیم فریادرس
وی اضافه کرد: بنابراین کیخسرو از این جهت ویژه و نیکوست که نخستین پادشاهی است که مطرح میکند هیچ فردی نباید کشته و اعدام شود. کیخسرو در اسطورهها و تاریخ جهان نخستین شهریاری است که اعدام را رد میکند. همچنین کیخسرو عنوان میکند که «تمام خشم پادشاه بر بیگناهان، باید بند و زندان باشد و خونریزی نکنند».
این شاهنامهپژوه بیان کرد: کیخسرو نخستین شهریاری است که عارفانه زندگی میکند و دل در گرو تاج و تخت ندارد و مردمداری برای او مهم و دارای اهمیت است.
از این شهریاری مرا سود نیست گر از من خداوند خشنود نیست
قیامتی خاطرنشان کرد: کیخسرو میگوید افراد چه بدخواه و چه نیکخواه من باشند، بارگاه شهریاری به روی همه باز است و این اقدامات کیخسرو او را ویژه و خاص میکند و به همین دلیل در بند حکومت و پادشاهی نیست که مبادا غرور آن را بگیرد و به خودکامگی برساند.
وی ادامه داد: بنابراین بلافاصله با خدا نیایش میکند که به دام و گردونه خودکامگی نرسد و کاری کند که این مهر از دل او بیرون برود و بتواند به سوی او بازگردد. در نهایت میبینیم که کیخسرو جزو جاودانهها میشود و راهی دیار نیایش و با اهورامزدا همراه میشود و به جاودانگی میرسد.
انتهای پیام